Trójka e-pik - luty 2014. Podsumowanie stycznia


posted by oisaj on ,

69 comments

Na początku, przepraszam za opóźnienie! Ale mam coś na swoje usprawiedliwienie: dość późno wróciłam z wczorajszej Wymiany Książkowej organizowanej przez ŚBK, o której napiszę niedługo, a wieczorem, kiedy to chciałam zasiąść do publikacji posta, mój komputer zaliczył awarię. Także Trójka lutowa wypadła z jednodniowym poślizgiem, mam nadzieję, że mi wybaczycie.

Pierwszy miesiąc nowego roku bardzo mile zaskoczył mnie ilością uczestników, którzy ukończyli całe wyzwanie. Po Waszych początkowych komentarzach i wątpliwościach o lekturze o zdrowiu i chorobie, wyniki prezentują się bardzo imponująco!
Tym razem w wyzwaniu również wzięło udział 31 osób. 18 ukończyło całe wyzwanie, 6 zaliczyło dwie kategorie, 7 skłoniło się do jednego gatunku. W tym miesiącu, jako pierwsza, bo już 9 stycznia, wyzwanie ukończyła iwona -w. Gratuluję serdecznie i mam nadzieję, że Twoja przygoda z Trójką e-pik jeszcze się nie kończy!
Zapraszam do zapoznania się z całą listą uczestników:

iwona -w - nie prowadzi bloga
Betka -Zaczytana Zagłębianka
Els81 - Książkowe wyzwania Elki
  • Seryjny zabójca w roli głównej -"The Surgeon" ("Chirurg") - Tess Gerritsen
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą -"Chustka" - Joanna Sałyga
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać -"The Kingmaker's Daughter" ("Córka Twórcy Królów") - Philippa Gregory
Ktrya -Przekładaniec kulturalny

  • Seryjny zabójca w roli głównej - Magda Bielicka - "Lista"
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą -"Zaklinacz czasu"- Mitch Albom
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać -"CK kuchnia" - Robert Makłowicz
Paula - Mój świat - szelest kart
ejotek - Ejotkowe postrzeganie świata
Pani_Wu - Zapiski w wolnych chwilach
  • Seryjny zabójca w roli głównej - "Księżniczka z lodu" Läckberg Camilla
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą - "Lewa strona życia" Lisa Genova
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać - "Wymówkom precz!: Jak pozbyć się złych nawyków myślenia i osiągnąć pełne zadowolenie z życia" Dyer Wayne W.
Aine - Czytanie przy kominku
  • Seryjny zabójca w roli głównej - Tomasz Konatkowski "Przystanek Śmierć"
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą - Monika Szwaja "Anioł w kapeluszu"
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać -Neil Gaiman "Nigdziebądź"
leseparatist -leseparatist czyta
makomt - Książki wokół mnie...
Elżbieta Noga - Moja lista lektur
GosiaB - Cząstka mnie
Agnesto - Agnestariusz
Agnieszka Perzka -Moje książki, mój świat
Plichcia - Czytelnia Kasi
Jenny - nie prowadzi bloga
  • Seryjny zabójca w roli głównej - "Fałszywy trop" Henning Mankell
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą -"Hak pośrodku nieba" Giulia Gabrieli
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać -H.P. Lovecraft "Naj­lep­sze opo­wia­da­nia, tom 1"
 anek7 -Lektury wiejskiej nauczycielki
 Bibliopatka - Fragmentownik
  • Seryjny zabójca w roli głównej - "Carmilla" – Joseph Sheridan Le Fanu
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą - "Hamish Macbeth i śmierć dentysty" – M.C. Beaton
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać - "Loża" – Joanna Oparek

2 z 3 kategorii przeczytali:

DominkaS - Dosiakowe królestwo
  • Seryjny zabójca w roli głównej - "Chirurg" - Tess Gerritsen
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą ---
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać - "W mrok" Andriej Diakow
Inwentaryzacja krotochwil 
  • Seryjny zabójca w roli głównej - Jeff Lindsay "Demony Dobrego Dextera"
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą ---
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać -Wolter "Aforyzmy" oraz Ali Ibn Abi Talib "Aforyzmy"
Wiki - Literaturomania
  • Seryjny zabójca w roli głównej - Pierre Lemaitre "Alex", Erica Spindler "Naśladowca"
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą ---
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać -Bożena Mazalik "Baba na safari"
MelaniaK - Biblioteka Melanii
  • Seryjny zabójca w roli głównej ---
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą -"Tajemnica Noelle" - Diane Chamberlain
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać -"Sezon na cuda" - Magdalena Kordel, Magdalena Kordel - "Uroczysko"
anetapzn -Pasje i fascynacje mola książkowego
  • Seryjny zabójca w roli głównej -"Niewidzialny strażnik" Dolores Redondo
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą - "Drugi dziennik" Jarzy Pilch
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać ---
Viv -Krakowskie czytanie
  • Seryjny zabójca w roli głównej ---
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą -Ann Cleeves "Przynęta"
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać -"Pochwała macochy" Mario Vargas Llosa

Z jedną kategorią zmierzyli się:

Mafia
Inviernita
  • Książka pożyczona, którą wypada już oddać - "Zamknięte drzwi" Magda Szabó
Strona Hanki
  • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą - "13.Poprzeczna" Małgorzata Gutowska - Adamczyk
    Marjory
    zorija
    • Seryjny zabójca w roli głównej - C. J. Sansom "Księga objawienia"
    magdalenardo
    Agnieszka dzieckowojny
    Moje lektury w ramach wyzwania:
    • Seryjny zabójca w roli głównej -"To nie jest kraj dla starych ludzi" Cormac McCarthy
    • "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą -"Ludzie na walizkach. Nowe historie" Szymon Hołownia
    • Książka pożyczona, którą wypada już oddać- "Podróż ludzi księgi" Olga Tokarczuk

    Zaległości nadrobiły:
    Paula
    • grudzień 2013 -literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -Aleksandra Marinina "Cudza maska"
    Els81
    • lipiec 2012 - powieść o wątku paranormal - "Gildia Magów" - Trudi Canavan
    • październik 2012 - pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego - "Więzień Nieba" - Carlos Ruiz Zafón
    • sierpień 2012 - powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii - "Ruth" - Elizabeth Gaskell
    • luty 2012 - Thiller - "Kamieniarz" - Camilla Läckber
    • wrzesień 2012 - literatura faktu - "Miłości polskich królowych i księżniczek. Czas Piastów i Jagiellonów" - Iwona Kienzler
    • listopad 2012 - powieść wydana przed rokiem 2000 - "The Murder of Roger Ackroyd" - Agatha Christie
    • sierpień 2012 - literatura polska ( pierwsze spotkanie z autorem) - "Kiedy Atena odwraca wzrok" - Jakub Szamałek
    makomt
    • grudzień 2013 -literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -  Daria Doncowa "Zjawa w adidasach"
     Wiki
    GosiaB
    ejotek
     anetapzn
    Pani_Wu
    • grudzień 2013 -literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Biała gorączka" Jacek Hugo-Bader
    Betka

    Kolejny miesiąc przyniósł masę linków do nowych lektur, przeczytanych w ramach wyzwania.
    Dziękuję wszystkim za udział i zapraszam do lutowej Trójki e-pik

    Przypomnienie zasad:
     
    Zasady:
    *  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
    *  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
    *  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech zaproponowanych przeze mnie gatunków powieści
    dwa z tych gatunków zostaną zaproponowane przeze mnie, wybór trzeciego będzie zależał od Was
    *  w pierwszym tygodniu miesiąca umieszczę post, pod którym będziecie mogli zaproponować dowolne gatunki czy kategorie lektur. Najlepiej, żeby nie powtarzały się z tymi, które już do tej pory były. Mogą być podobne, ale nie takie same.  
    *  dziesięć pierwszych zaproponowanych kategorii będzie brane pod uwagę, na zasadzie, kto pierwszy ten lepszy. W ankiecie będziecie mogli wybrać interesujący Was gatunek
    *  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
    * osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do tego posta
    *  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.

    ***
    Ankieta w tym miesiącu zgromadziła 101 uczestników.

    Moje propozycje lutowe są następujące:

    XIX wiek w literaturze
    Jaki kraj, taki obyczaj - książka opisująca życie w danym państwie
      Książka z imieniem w tytule


    Tradycyjnie ciekawa jestem, co myślicie o nowych kategoriach. Proszę o podmienienie banera na aktualny i zgłaszanie chęci udziału w komentarzach pod tym postem. W razie jakiegoś mojego błędy przy linkowaniu, proszę o zwrócenie uwagi. Życzę miłej zabawy i przyjemnych lektur.

    Na koniec jeszcze parę ważnych ogłoszeń:
    • od paru dni Książki Sardegny funkcjonują na nowym szablonie. Niestety wniknęły w związku z tym pewne niedogodności z dodawaniem komentarzy. Jak pewnie zauważyliście, nie ma opcji komentowania "w wątku", czyli bezpośredniego odpowiadania na komentarze. Pracuję nad tym, ale póki co, musi zostać tak jak jest. Dla ułatwienie, zmieniłam trochę formę dodawania nowych komentarzy. Po kliknięciu w odnośnik "dodaj komentarz", wyświetli się okienko do wpisu. Powinno to ułatwić przedzieranie się przez szereg wpisów, zwłaszcza pod postami Trójkowymi.
    • dla przypomnienia, kiedy post ma ponad 200 komentarzy, żeby wyświetlić wszystkie, należy załadować "najnowsze". jest to odpowiednik "załaduj więcej" w starym szablonie
    • do czasu, kiedy nie odkryję, jak odpowiadać bezpośrednio w wątku (swoją drogą, jakby ktoś udzielił mi wskazówek, byłabym wdzięczna) moich odpowiedzi na Wasze komentarze szukajcie na dole listy
    • za utrudnienia przepraszam, jakby ktoś miał jeszcze z czymś problem, w związku z nowym szablonem, piszcie śmiało!
    Sardegna

        69 komentarzy:

        1. Fajne kategorie z imieniem na pewno coś znajdę z tym państwem może też zaraz podmienię banner . Zapraszam do siebie na stosik.

          OdpowiedzUsuń
        2. Nie mogłam się już doczekać tego posta :D Ale kategorie.... Z imieniem będzie na 100% Ogród Kamili Kasi Michalak
          Kraj-obyczaj hmmm... czy to polskie obyczaje mogą być? Książka "Mrówki w płonącym ognisku" opowiada dość sporo o tym jak ludzie żyli na wsi polskiej

          A XIX wiek - muszę pomyśleć, ale nie zabraknie mnie na pewno

          OdpowiedzUsuń
        3. P.S. przy moich książkach ze stycznia jest błąd nazwy bloga - napisałaś blog Aine a nie Ejotkowe postrzeganie świata :)

          OdpowiedzUsuń
        4. Anne18 - dziękuję :)
          ejotek - opóźnienie nie było zamierzone, a z tym komputerem to chyba złośliwość rzeczy martwych. "Ogród Kamili" tez właśnie czytam :)

          OdpowiedzUsuń
        5. Zgłaszam się. Mam nadzieję, że zdążę choć z jedną kategorią. ;)
          Baner już podmieniony. :)

          OdpowiedzUsuń
        6. Ta pierwsza kategoria to ma być miejsce akcji w tym czasie czy co?

          OdpowiedzUsuń
        7. Oj przepraszam. Musiałam się jakoś zagapić, już poprawiam

          OdpowiedzUsuń
        8. Anne18 - XIX wiek - czas akcji albo jakiś wątek z tym okresem związny

          OdpowiedzUsuń
        9. Z życiem w kraju nie będzie problemu, mam pod sam sufit takich książek, natomiast wynikł taki psikus - ma teraz tylko jedną XIX-wieczną książkę i jest ona jednocześnie jedyną jaka ma imię w tytule... Ponadto, połowę przeczytałam w styczniu. Mam nadzieję, że da się to zaliczyć do wyzwania :). W każdym bądź razie będzie to "Shirley" Charlotte Bronte. Co do reszty tytułów zobaczymy, co będzie.
          Ale porażka - JA nie mam linka do seryjnych morderców, JA. Wstyd.

          OdpowiedzUsuń
        10. Viv - no z seryjnym dowaliłaś do pieca! Co do XIX wieku, nie ma sprawy, że zaczęłaś już książkę czytać. Tylko pamiętaj, że możesz ją do 1 kategorii zaliczyć

          OdpowiedzUsuń
        11. Czyli mam już dwa tytuły Jane Eyre Autobiografia do kategorii nr 1 do ostatniej Sklepik z niespodzianką Adela a do drugiej to się zobaczy jeszcze. Cudny bannerek podmieniony.

          OdpowiedzUsuń
        12. Mafia - to super! Dziękuję

          Anne 18 - lektury ciekawe. Adelę czytałam, podobało mi się :)

          OdpowiedzUsuń
        13. Nie mogłam się już doczekać tego posta :)
          Banner cudny. Czy to Twoja psinka?
          Książki już wybrane:
          'Yellow Crocus' - XIX wiek
          'W kraju niewidzialnych kobiet' - Jaki kraj, taki obyczaj
          'Malinche. Malarka słów' - Książka z imieniem w tytule

          OdpowiedzUsuń
        14. Els81 cieszę się bardzo:) Pochlebiacie mi dziewczyny z tym czekaniem na nową Trójkę! Co do pieska, to nie jest mój osobisty. Zdjęcie zostało zrobione na wystawie psów rasowych w zeszłym roku. Ale uroczy, czyż nie?

          OdpowiedzUsuń
        15. Tym razem nie składam żadnych deklaracji. W grudniu zarzekałam się, że nie dam rady - bez problemu udało mi się wyczytać wszystkie kategorie. Styczeń - cieszyłam, bo miałam trzy pasujące kandydatki i nic z tego nie wyszło. Chyba pierwszy raz nie sprostałam trójce. :(

          OdpowiedzUsuń
        16. Oczywiście w wyzwaniu biorę udział, kategorie bardzo mi pasują :)

          Co do komentarzy, myślałaś może o wprowadzeniu Disqusa? Moim zdaniem to świetny system, bo można odpowiadać po każdym postem i od razu otrzymuje się powiadomienie, że ktoś odpowiedział na komentarz.

          OdpowiedzUsuń
        17. Marjory - oczywiście nic nie musisz deklarować. Zobaczysz, jak coś będzie pasować do wyzwania, to zgłosisz linki, i tyle :) A styczniem się nie przejmuj, zawsze możesz nadrobić zaległości

          Dominika - myślałam o Disqus, ale to wiąże się z wyłączeniem wszystkich poprzednich komentarzy. nie będzie do nich dostępu. A jednak sporo osób wraca do Trójkowych wpisów

          OdpowiedzUsuń
        18. Teraz jeszcze naszła mnie wątpliwość, w kategorii z XIX wiekiem chodzi o czas akcji czy o to, że książka została napisana w XIX wieku?

          OdpowiedzUsuń
        19. Dostęp będzie, tylko komentarze będą chaotyczne. One nie znikają, ale tracą kolejność w jakiej były publikowane.

          OdpowiedzUsuń
        20. Dominika - oczywiście może być książka z takim czasem akcji, wątkiem XIX wiecznym, bądź napisana w tym czasie

          OdpowiedzUsuń
        21. Dominika - czyli komentarze pod poprzednimi postami są normalnie widoczne?

          OdpowiedzUsuń
        22. Tak, są widoczne, tylko są chaotyczne, zobacz u mnie, tak wyglądają bloggerowe komentarze po wprowadzeniu Disqusa.

          http://dosiakksiazkowo.blogspot.com/2013/04/faszywy-trop-henning-mankell_11.html

          OdpowiedzUsuń
        23. Wszystko piknie z tym nowym szablonem, tylko literki straszliwie drobniutkie:(

          A kategorie jak zobaczyłam to aż mi się westchnęło z ukontentowania:
          "Lokatorka Wildfell Hall" (XIX wiek) już się wczoraj zaczęła czytać, więc wyczułam kategorię;
          "Chiny" M. Pindrala - kraj;
          "Niezwykłe światy Arabelki" E. Łaszkiewicz czytana z Piotrkiem na dobranoc też się pięknie wpasowały w kategorię "imię":)

          OdpowiedzUsuń
        24. Sardegno, czyli Mrówki mogą być do obyczaj-kraj?

          OdpowiedzUsuń
        25. Zgadzam się z Anek7 - trochę mała czcionka :)
          A odnośnie trójki nie mam żadnego pomysłu, za tydzień wracam do pracy i nie wiem czy uda mi się cokolwiek przeczytać, ale będę próbować. :)
          Pozdrawiam :)

          OdpowiedzUsuń
        26. Ejotek - jasne, Mrówki są ok, jeżeli opisują nasze polskie obyczaje. kuje się wielka zmiana u Ciebie

          Anek7 - ciesze się, że znowu jesteś na posterunku:)
          Makomt - to szykuje Ci się wielka zmiana :)

          OdpowiedzUsuń
        27. Nie wiem czy to kategorie robią się co raz trudniejsze, czy to ja mam co raz mniej czasu, bo jakbym kombinowała to nijak mi od kilku miesięcy nie pasuje w Trójce. Ale nadziei nie zamierzam tracić! :)

          OdpowiedzUsuń
        28. Tym razem nie wiem, czy coś znajdę. Mam nadzieję, że przynajmniej do dwóch kategorii coś mi podpasuje:)

          OdpowiedzUsuń
        29. W styczniu mi się udało dopasować lektury do kategorii i zmieścić w czasie nawet zgrabnie. Mam nadzieję, że i w lutym chociaż jedną kategorię zaliczę, postaram się, ale nie obiecuję na pewno. Z zaległymi trójkami już sobie głowy nie zawracam, choć na pewno wiele moich lektur do minionych kategorii pasuje.

          Bardzo ciekawe zadania.
          Z tym opisem życia w danym kraju to polecam, podpowiadam np.
          "Przystanek Kostaryka" G. Obrąpalskiej, ciekawe i niezbyt obszerne. Mi już odpada, bo mam przeczytane ;-)

          Pozdrawiam serdecznie.

          OdpowiedzUsuń
        30. Fajne kategorie, szkoda, tylko że czytałam już "Alex", bo byłoby jak znalazł :P

          Oczywiście zapisuje się na ten miesiąc :)

          OdpowiedzUsuń
        31. Książka z imieniem w tytule.

          "Wino z Malwiną" - Magdalena Kordel

          http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/02/magdalena-kordel-wino-z-malwina.html

          co do pozostałych kategorii to zobaczę w ciągu miesiąca, bo jak na razie nie mam nic na oku.

          OdpowiedzUsuń
        32. Czy jeśli chodzi o tą książkę traktującą o innym kraju mogłaby być taka opowiadająca o życiu w carskiej Rosji? Tylko jest to powieść...

          OdpowiedzUsuń
        33. książka opisująca życie w danym państwie
          "Anioły śniegu"- James Thompson
          http://gosia72.blogspot.com/2014/02/anioy-sniegu-james-thompson.html

          Mam nadzieję, że mi zaliczysz:) Całkiem sporo informacji o życiu w Finlandii, odmalowane życie w małym miasteczku na północy kraju, obyczaje lapończyków i ich kultura.

          OdpowiedzUsuń
        34. AgataP - no mam nadzieję, że sie nie zniechęcisz :)

          GosiaB -pierwsza lektura zaliczona :) dzięki!

          OdpowiedzUsuń
        35. Agnesto, Wiki - dzięki dziewczyny za Wasz kolejny udział :)

          Plichcia - niema problemu z tym, że książka jest powieścią

          MelaniaK - szybka jesteś :) link zapisany, dzięki!

          OdpowiedzUsuń
        36. Ależ teraz mi brakuje drzewka z odpowiedziami... trzeba się naszukać co do kogo jest pisane.
          To świetnie że Mrówki mogą być - jest sporo o takiej wsi sprzed 60 lat, obyczaje i zwyczaje i ogólnie życie na wsi. Moim zdaniem ok.
          Także pozostaje mi XIX wiek, pomysł jest, książki na pólkach też, oby tylko zdążyć, bo to gruba książka a recenzyjne spływają szerokim strumieniem... Ale się postaram :)

          OdpowiedzUsuń
        37. Czekałam na nowe tematy! :)
          Poczytałam, popatrzyłam na półki i chyba już wiem ;) :))

          @ Plichcia - ciekawa jestem o jakiej książce o carskiej Rosji myślisz :)

          Też bardzo brakuje mi drzewek w komentarzach... :(

          OdpowiedzUsuń
        38. Witam :) Ja tu po raz pierwszy. Spróbuję swoich sił w lutowym wyzwaniu. Wstępnie wybieram następujące książki:
          1. Klub ognia piekielnego - Anne Perry
          2. W Japonii, czyli w domu - Rebecca Ottawa
          3. Alex - Pierre Leimatre
          Pozdrawiam!

          OdpowiedzUsuń
        39. W lutowej "Trójce" też jak najbardziej biorę udział :)
          Książka z imieniem w tytule bardzo mnie cieszy ("Cheri" Colette już wskoczył mi w ręce). XIX wiek też - literaturę z tego okresu uwielbiam (choć zastanawiam się, czy rozumieć tę kategorię jako epokę, w której książka powstała, czy epokę, w której dzieje się akcja, czy może być tak albo tak). Życie w danym państwie - no, tu sobie trochę poszukam, ale to może być ciekawe szukanie...

          OdpowiedzUsuń
        40. Ha! Idę wybrać lektury na luty :)

          OdpowiedzUsuń
        41. Właśnie doznałam olśnienia ;-) Czytam książkę, w której jedna z postaci pochodzi z XIX wieku - czy mogę ją zaliczyć do wyzwania?

          OdpowiedzUsuń
        42. O kurczaczki blade, ależ u Ciebie profesjonalnie! Pozdrawiam:)

          OdpowiedzUsuń
        43. Zgłaszam się do wyzwania, mam nadzieję, że tym razem uda mi się wszystkie 3 kategorie przeczytać i opisać.

          Pozdrawiam Cię ciepło.
          StronaHanki

          OdpowiedzUsuń
        44. Super kategorie, książkę z imieniem akurat skończyłam, mam nadzieję, że pozostałe też znajdę:)

          OdpowiedzUsuń
        45. Kategorie znowu pociągają.
          Pierwsza zatem przeczytana. Z imieniem w tytule: Mimo wszystko Wiktoria Renaty Kosin
          http://www.granice.pl/ksiazka,mimo-wszystko-wiktoria,253290
          pozdrawiam
          iwona-w

          OdpowiedzUsuń
        46. Oczywiście zapisuję się do lutowej odsłony :)

          OdpowiedzUsuń
        47. Witaj.
          Zgłaszam się i ja, jeśli mnie przyjmiesz?
          Banner już na moim blogu.
          Kiedyś brałam udział w Twoim wyzwaniu, ale potem mój blog na dłuuuugo przestał istnieć.
          Mam nadzieję, że mogę wrócić?
          Pozdrowienia.

          OdpowiedzUsuń
        48. ejotek, Aine - też mi brakuje możliwości odpowiedzi bezpośrednio pod postami, ale pracuje nad tym, żeby była taka możliwość

          OdpowiedzUsuń
        49. Agaczyta - bardzo mi miło Cię powitać w naszym wyzwaniowym gronie :) baw się dobrze :)

          Bibliopatka - dziękuję za Twój kolejny udział :)

          OdpowiedzUsuń
        50. Pani_Wu - to super! Ciesze się :)

          AgataAdelajda - naprawdę? dziękuję!

          makomt - jasne, lektura jak najbardziej pasuje. XIX może być czasem akcji, czasem napisania ksiażki, bądź zawierać wątek z tego okresu
          Bibliopatka - to też odpowiedź na twoje pytanie :)

          OdpowiedzUsuń
        51. Strona Hanki, Paula - witam Was ponownie :) bawcie się dobrze :)

          iwona_w - pierwszy link zapisany, dziękuję :)

          OdpowiedzUsuń
        52. Plichcia - ciesze się bardzo, Twój udział już zapisany :)

          Florentyna - oczywiście, ze możesz się przyłączyć! Witam Cię ponownie, baw się dobrze :)

          OdpowiedzUsuń
        53. Książka z imieniem
          Renata Czarnecka "Barbara i król"
          http://mojswiat-szelestkart.blogspot.com/2014/02/renata-czarnecka-barbara-i-krol.html

          OdpowiedzUsuń
        54. Raz próbowałam szczęścia z trójką i cudownie nie wyszło, tym razem postaram się, by się udało. Właśnie czytam "Słodko-gorzką ojczyznę" czyli reportaż o Turcji, mam nadzieję, że się łapie.
          W planach "Kochanica Francuza" czyli osadzona w XIX wieku powieść. Jeśli nie ona, cała półka prozy XIX-wiecznej czeka.
          Co do imienia, nie wiem, czy uda się coś o nich napisać, jednak lekturowo czytam "Czekając na Godota", "Króla Edypa" i "Tristana i Izoldę". :-)

          OdpowiedzUsuń
        55. Ot i zaległość mi się nadrobiła :) Na przełomie zimy i wiosny oraz po zamknięciu semestru nadszedł czas na coś lekkiego.
          Listopadowa kategoria z motywem królewskim "Księżniczka" Andrzeja Pilipiuka, bez recenzji http://www.biblionetka.pl/user.aspx?id=54104
          Pozdrawiam serdecznie!

          OdpowiedzUsuń
        56. Książka z imieniem - Katarzyna Zyskowska-Ignaciak "Upalne lato Marianny"
          http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/02/katarzyna-zyskowska-ignaciak-upalne.html

          OdpowiedzUsuń
        57. Książka to jednak wspaniały przyjaciel w chorobie :)
          Lutowa Trójka 'zaliczona' z książkami meldowanymi we wcześniejszym wpisie.
          Pozdawiam

          OdpowiedzUsuń
        58. Książka z imieniem

          "Jillian Westfield wyszła za mąż"- Allison Winn Scotch
          http://gosia72.blogspot.com/2014/02/jillian-westfield-wysza-za-maz-allison.html

          OdpowiedzUsuń
        59. Czy do kategorii imienia w tytule zakwalifikowałabyś mi "Księgę innych ludzi" pod redakcją Zadie Smith? To zbiór opowiadań i każde ma imię bohatera jako tytuł.

          OdpowiedzUsuń
        60. Paula, Pani_Wu, Plichcia - lektury zanotowane, dziękuje :)

          Mery - witam Cię ponownie, baw się dobrze i nie stresuj poprzednimi porażkami! trójka e-pik to ma być dobra zabawa!

          OdpowiedzUsuń
        61. Els - jesteś mistrzem! 7 lutego i wyzwanie zakończone - wysoko stawiasz poprzeczkę :)

          GosiaB - zapisane, dziękuję :)

          leseparatist - oczywiście, taka forma zaliczenia kategorii może być :)

          OdpowiedzUsuń
        62. O faktycznie komentowanie jest dziwne...

          Do książki z imieniem w tytule nie będę oryginalna "Ogród Kamili" -Michalak:
          http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2014/02/07/ogrod-kamili-katarzyna-michalak/

          OdpowiedzUsuń
        63. W bibliotece sympatyczny bibliotekarz polecił mi ""Kołchoz imienia Adama Mickiewicza. Reportaże z Białorusi" Artura Pałygi. Zapowiada się ciekawie i w dodatku ma imię w tytule. Mam nadzieję, że reportaże jak najbardziej się kwalifikują.;)

          OdpowiedzUsuń
        64. wrzesień 2013 - powieść z wątkiem Internetu/ znajomości internetowej:

          Mariusz Zielke "Easylog"
          http://literaturomania.blogspot.com/2014/02/easylog-czyli-nieatwe-wyjscie.html

          OdpowiedzUsuń
        65. czerwiec 2013 - biografia:

          Nick Rennison "Sherlock Holmes. Biografia nieautoryzowana"
          http://literaturomania.blogspot.com/2014/02/sherlock-holmes-biografia.html


          grudzień 2013 - książka zimowa (akcja dzieje się zimą):

          Georges Flipo "Pani komisarz nie znosi poezji"
          http://literaturomania.blogspot.com/2014/02/dlaczego-pani-komisarz-nie-znosi-poezji.html

          OdpowiedzUsuń
        66. Ktrya - muszę skłonić się do kolejnej zmiany szablonu, bo to na dłuższą metę jest nie do wytrzymania, a za link dziękuję

          Mafia - jasne, reportaże mogą być :)

          Wiki - dziękuję, linki zapisane

          OdpowiedzUsuń
        67. Książka pasująca do "jaki kraj..."
          Carolly Erickson "Córka carycy"
          http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/02/carolly-erickson-corka-carycy.html

          OdpowiedzUsuń
        68. Mam zaległy kryminał z seryjnym mordercą: Tess Gerritsen "Sobowtór" http://krakowskieczytanie.blogspot.com/2014/02/szau-ni-ma-czyli-czwarta-gerritsen.html
          idę jak burza ;)

          OdpowiedzUsuń
        69. Jaki kraj, taki obyczaj - "Ofiarowana" Jenna Miscavige Hill

          http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2014/02/ku-przestrodze.html#links

          USA, XX/XXI wiek, sekta scjentologów. Przerażające!

          OdpowiedzUsuń